Africa - Namibia - Baza mica cu romani voluntari

Nu, inca n-am ajuns in Africa. Inaite sa devin mama am inceput sa ma gandesc ca as vrea. Intretimp a ramas gandu undeva ascuns si pare departe aceasta experienta pentru mine personal inca vre-o 5 ani de acum inaite :). In schimb, M. a reusit sa ajunga acolo vara asta si sa traiasca cateva saptamani intr-o alta lume.

Africa, in Africa, voluntariat, voluntariat in Africa, romani in Africa, vacanta in Africa, vara in Africa, iarna in Africa, experiente in Africa, 

Initial prin cap mi-au tot trecut niste intrebari: "De ce noi europenii tot vrem sa mergem acolo la africani, in triburi la oamenii aceea si sa le schimbam viata?"?

De ce trebuie sa intervenim in lumea lor din triburi? Viata lor nu e ok asa cum le-a lasat-o Dumnezeu?

Am presupus ca noua ne place sa mergem acolo ca si o vizita (in vacanta), sa scapam de inghesuiala si stresul din orasele mari in care traim...Sa ne gasim linistea si pacea dupa care tanjim ...Sa facem altceva decat ceea ce suntem obijnuiti...

Inca din primele zile poti sa vezi oameni saraci mai peste tot, mancare scumpa si putina, oameni bolnavi si putine locuri unde sa se trateze...
Oamenii participa la intalniri cu cantece doar ca sa bea o cana de ceai cu zahar...stau cu zilele fara sa manance...femeile pot sa nasca si sa dureze mai bine de o zi pana cand li se face mila si o duc la spital sa se ocupe cineva de ea...Copilul ei e inca legat de ea cu cordonul ombilical pt ca nimeni nu se gaseste in satucu ala sa o ajute...

Abia dupa vre-o doua saptamani, timp in care am aflat diverse m-am mai calmat si am realizat ca poate oamenii aia au nevoie de ajutor, au nevoie de educatie, sa fie sanatosi si sa traiasca in conditii mai bune. Iar pentru asta sunt oameni care cu ajutorul Lui Dumnezeu stau acolo de cativa ani buni si se zbat pentru "o lume mai buna".

Eu mi-am imaginat ca e cald, ca n-au apa, ca bastinasii sunt imbracati in stilul lor african, sau mai putin imbracati.....De fapt acolo vad ca e caldut ziua si noaptea foarte frig, oamenii se imbracat in toate culorile cu hainele primite din Europa....E ciudata "Africa asta" :).

S-ar putea sa ma insel si sa gresesc dar prin minte imi trece gandul ca aici le-a fost greu sa -si inbunatateasca viata si se duc acolo sa o faca pentru altii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta