Cum sa treci peste o despartire?


Din fericire, ne-am despartit cand inca toate trairile noastre nu au ajuns sa fie umbrite de reprosuri si ganduri urate...

Chiar daca initial am incercat sa ramenem tari si sa nu aratam ca suferim, pana la urma ruptura ne-a produs o durere ce nu mai putea ramane neobservata..Asta pentru ca relatia noastra nu a fost una superficiala ci una in care ne-am implicat...

Se spune ca desi fiecare dintre noi trebuie sa treaca printr-o experienta de acest fel cand ni se intampla noua avem tendinta sa credem ca suferim de 40% mai mult decat ceilalti. Iar uneori, este necesar sa treaca timp ca sa putem uita si trece la o urmatoare etapa cam jumatate din perioada pe care am petrecut-o alaturi de cel drag...
Si ce poti sa faci cand te trezesti dimineata si realizezi ca persoana pe care ai considerat-o jumatatea ta, sufletul tau pereche, nu mai e cu tine....Esti singura?
Raspunsul e undeva in noi, acolo undeva in adanc. Este nevoie doar sa ne linistim si sa ne uitam cu atentie. In noi este puterea cu care vom reusi sa trecem si peste asta. Binenteles ca daca vom cauta, mereu vom gasi "sfaturi pretioase" dar acestea nu sunt de fapt secretul pentru a ne depasi starea, in schimb, ar putea fi de ajutor. Nu poate sa fie usor.


"Durerea este inevitabila. Suferinta este optionala". – M. Kathleen Casey
Este dureros sa pierzi pe cineva drag, alaturi de care ai petrecut ultima perioada de timp insa nu e sanatos sa lasi gandurile, nostalgia si tristetea amintirilor sa te duca la suferinta. 


"Pierderea dragostei nu este nici pe departe la fel de dureroasa ca rezistenta noastra de a o accepta". -Tigress Luv Acceptarea este unul dintre pasii importanti in procesul de "vindecare". Asa ca e important sa invatam sa acceptam ca s-a terminat, oricat de dureros ar fi. 
Cei care nu stiu sa planga din toata inima, nu stiu nici sa rada. – Golda Meir  Trairile si sentimentele mai putin frumoase fac si ele parte din viata noastra si ii dau gust. Doar daca trecem peste ele si invatam din ele putem sa apreciem mai mult partile pozitive. Uneori este chiar benefic sa scapam o lacrima, poate chiar mai multe...sa ne eliberam de suferinta. Avem voie sa plangem.
Trebuie sa ierti pentru a uita si sa uiti pentru a simti din nou. – necunoscut
Mai avem nevoie sa iertam si sa ne iertam daca e cazul. Apoi, nu in ultimul rand, sa incercam sa uitam sau cel putin sa asezam frumos toate amintirile, intr-un sertar interior, sa le pastram daca merita pastrate si sa renuntam total la ele daca nu mai au valoare in viata noastra. Atunci cand vom fi vindecati putem deschide sertarul din cand in cand  amintindu-ne si retraind momentele frumoase. Pentru ca odata toate acestea au dat gust vietii noastre.
Daca iubesti cu adevarat pe cineva, lasa-l liber. Daca se va intoarce, e al tau. Daca nu, asa a fost menit sa fie. – necunoscut
Uneori este necesar sa acceptam ca unele persoane care au fost parte 100% din viata noastra, cu care am crezut ca vom trai pana la adanci batraneti, nu sunt acelea cu care sa traiesti o viata intreaga. Este bine sa ne detasam si sa "eliberam" persoana pe care o iubim pentru ca ea sa fie fericita in continuare. 

Nu putem spune ca este usor sa depasim asfel de momente. Uneori avem nevoie de timp pentru ca rana sa se cicatrizeze. Important este sa nu ne lasam coplesiti de durere si sa fim increzatori ca daca visele si asteptarile noastre nu au devenit posibile inca langa iubirea pe care am avut-o, asta s-a intamplat doar pentru a ne pregati pentru ceea ce va urma.




Un comentariu:

  1. Daca iubesti cu adevarat pe cineva, lasa-l liber. Daca se va intoarce, e al tau. Daca nu, asa a fost menit sa fie.
    Cred ca, acest citat are rolul de a ne incuraja. Eu intotdeauna imi spun ca, daca dragostea noastra este una de calitate, vom regasi drumul unul spre celalalt. Imi spun asta pentru ca, sentimentele mele sunt puternice, pentru ca nu vreau sa cred ca l-am pierdut pe omul pe care il iubeam, dar daca il iubeam atat de mult si el ma iubea, de ce nu am avut curajul sa infrunt problemele si de ce nu le-am rezolvat? Erau momente, cand orgoliul si gelozia ma controlau, iar sentimentele mele sincere pentru prietenul meu erau acoperite de acestea. Citind numeroase articole si carti despre relatii ( eram constienta de faptul ca exista o problema si la mine), am descoperit o carte foarte interesanta. Se numeste, ,,Barbatii sunt de pe Marte, femeile de pe Venus" de John Gray. Mi-a placut pentru ca este o carte practica si in acelasi timp plina de umor. De aceea, am decis sa merg si la conferinta acestuia, pentru a invata mai multe lucruri despre relatii. :) Poate ne vedem acolo :)

    RăspundețiȘtergere

părerea ta