Amânarea asta


Nu-mi dau seama cum dar se pare că deşi noi ne propunem să facem multe, ba mai mult, ştim unde vrem să ajungem, ne facem liste cu obiective bine puse la punct şi priorităţi, de multe ori ne pierdem timpul zi de zi ieşind din traiectoria care ar trebui să ne ajute să ne atingem obiectivele. Amânăm în fiecare zi să ne apropiem de ceea ce ne-am dorit cu adevărat să facem, pierzându-ne făcând tot ceea  ce apare pe ultima sută de metri. Concretizarea planurilor noastre întârzie să se întâmple.
Sunt câteva idei care ne ajută să trecem peste amânare direct la fapte. Dacă am reuşi să le luăm în calcul cu siguranţă ne-ar fi mai uşor să ne concretizăm planurile.

1. Trezirea de dimineata. Este un obicei tare sănătos, mai ales când nu ne trezim şi direct răspundem la e-mailuri. Am putea face umpic de sport sau să ne începem ziua cu un mic dejun sănătos.

2. Organizarea timpului într-o agendă. Nu trebuie decât să folosim agenda pentru ceea ce este ea, nu ca şi un jurnal în care ne înţirăm notiţele. Şi o foaie pe care să ne notăm task-urile zilnice este folositoare. Asfel nu mai trebuie să ţinem minte toate îndatoririle pe care le avem zi de zi. Mai trebuie doar să le urmăm.

3.Să eliminăm factorii care ne distrag de la munca noastră. Ce am observat este că cel mai mult îmi distrag atenţia şi mă fac să-mi pierd timpul site-urile de socializare, îmi sună telefonul...Acestea trebuie oprite dacă începem să lucrăm ceva.

4. Ca să salvăm din timp putem să ne grupăm sarcinile asemănătoare. Asfel că dacă avem de făcut mai multe  comisioane prin oraş ni le propunem pe toate, facem un traseu şi le rezolvăm, dacă avem de trimis mail-uri sau de dat telefoane, tot aşa, le grupăm şi asfel nu mai pierdem timpul.

5.Faci o pauza. Când simţi că deja te depăşesc atâtea sarcini, că nu mai poţi, ar fi bine să faci o pauză în care să bei un ceai, o cafea, în care poţi discuta cu cineva. Asfel poţi continua mai uşor.

6. Nu uiţi obiectivul pentru care munceşti, destinaţia finală...Atunci când eşti depăşit de tot ceea ce ai de făcut, nu trebuie să uiţi câte faci pentru asta, toate sarcinile mărunte care  îţi aduc satisfacţie ar trebui să ţi le readuci aminte...Eşti aproape de ceea ce îţi doreşti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta