De mai bine de 8 ani raspund la telefoane si emailuri pentru a oferi diverse servicii. La unele servicii m-am gandit eu sa le ofer, unele pur si simplu le-am introdus in lista de servicii la cerera clientilor.
Ca sa ma amuz sau nu mi-am tot propus sa scriu despre clienti. Nu dupa fiecare discutie raman cu un gust "amar" sau "dulce" dar unele imi raman undeva intiparite o bucata de vreme:)
In ordinea in care mi-i aduc aminte:
si lista poate continua....
Le multumesc clientilor pentru ca fara ei serviciile mele n-ar fi fost oferite, inbunatatite, marite ca numar, scoase din practica, etc...
Ca sa ma amuz sau nu mi-am tot propus sa scriu despre clienti. Nu dupa fiecare discutie raman cu un gust "amar" sau "dulce" dar unele imi raman undeva intiparite o bucata de vreme:)
In ordinea in care mi-i aduc aminte:
- clientul care confirma programarea si uita sa sune ca s-a razgandit din varii motive;
- clientul cu care bati palma din prima;
- clientul care suna pentru altcineva - vrea sa faca surprize;
- clientul cu multe pretentii si buget mic - vrea servicii de lux pe bani putini, daca ai putea sa faci voluntariat in schimbul imaginii, si mai bine;
- clientul care precizeaza o gramada de clauze in contract;
- clientul care vrea o incercare inaite sa se asigure ca va iesi bine treaba;
- clientul care vrea sa va intalniti neaparat ca sa te si vada- crede ca sunt mai clare lucrurile daca se discuta fata-n fata;
- clientul care se streseaza pana cand se vede cu evenimentul bine organizat sau cu serviciul oferit de calitate, apoi uita sa faca plata;
- clientul multumit care plateste la timp si stie sa spuna si o vorba buna la final;
- clientul multumit care te recomanda dupa;
- clientul vorbaret, cu chef de glume;
- clientul dificil si pretentios, care le stie pe toate dinaite;
- clientul victima care gandeste negativist;
- clientul nedecis, amana sa confirme ceva,face promisiuni de care poate nu se tine de cuvant;
- clientul econom, vorbeste mult punand accent pe preturi;
- clientul fregmatic, greu de impresionat;
- clientul care suna duminica, in zi de sarbatoare sau seara tarziu, el n-are timp liber, crede ca esti la cheremul lui la orice ora din zi;
- clientul fidel care vrea cate ceva in fiecare an;
- clientul nehotarat care pune o multime de intrebari si la final nu vinzi nimic;
- clientul care vrea ceva anume, sa nu faci greseala sa-i mai propui ceva in plus, s-ar putea sa nu mai vrea nici ce a vrut in prima faza;
- clientul care l-ai avut o bucata de timp (aproape ca-ti "era prieten"). deja ii faceai si servicii gratuite din cand in cand...odata nu i-ai facut pe "voie" si gata, te-a scos din lista de furnizori!.
clientul. tipuri de clienti, tipologii de clienti, despre clienti, despre oameni, oameni, comunicare cu clientii, munca, munca cu oamenii, |
si lista poate continua....
Le multumesc clientilor pentru ca fara ei serviciile mele n-ar fi fost oferite, inbunatatite, marite ca numar, scoase din practica, etc...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
părerea ta