Nebunia cumparaturilor din secand hand


nebunia cumparaturilor la secand hand, poza d p debanat.ro
 ... In fiecare bloc aproape, acum se deschide cate un secand hand...Numa bine de noi, "oamenii stresati", ca intram oridecateori avem ocazia sa ne mai "clatim ochii"...Spun asta pentru ca nu de fiecare data iti permiti sa dai bani pe lucruri si nu de fiecare data si gasesti ceva "bun"....

De fapt de unde imi veni sa scriu despre asta.. In urma cu doua zile am trecut pe langa un asfel de magazin...Nu era acolo saptamana trecuta. De mai bine de un an, inca de cand mai locuiam in Marasti, am realizat ca acestea apar ca ciupercile, dupa ploaie. Mi-a trecut prin cap ca sunt o multime de lenesi in orasul asta ( poate ca afacerea asta se dezvolta si in altele, nu stiu)....Oricine se satura sa lucreze "pentru un patron" se hotareste si isi deschide un secand hand ca sa "stea" sa trandaveasca toata ziua pentru el, la umbra in bloc...

Acuma stau si ma gandesc, oare chiar asa de prospera e "afacerea" asta cu haine la mana a doua ( poate a  treia)? Daca da, vinovati suntem noi, cei care le cumparam lucrurile....

Ma razvratesc, ma mustra contiinta? Nu imi dau seama ce traire ma trece, ce ma determina sa cuget la acest aspect care deja face parte din viata mea....

Sincer, am si uitat de cand nu am mai cumparat o haina buna dintr-un magazin de haine....De la ultima nunta la care am participat? sau, stai, nu, de la Craciun...Bine, cand de fapt hainele noi le -am cumparat ca sa le fac cadou:) . Ce frumos...ca sa le fac cadou le iau noi...Eu port secand hand....

Am cateva temeri legate de nebunia asta.
1. si eu fac parte din turma celor care stau dimineata la cozile magazinelor cand baga marfa "noua" secand hand...dau buzna de parca e sfarsitul lumii si in doua, maxim trei ore, am intors pe fata si pe dos toate "carpele", poate, poate gasesti si ceva "de calitate"
2. chiar se gasesc haine "bune" printre multe altele de aruncat sau de sters pe jos....fapt care ma determina sa revin..
3. asta duce la dependenta. chiar daca ai in dulap vre-o 10 tricouri, de exemplu, tot nu strica unul in plus daca dai peste el si e "asa de bun" si " ieftin"
4. mi-e teama ca deja sunt "dependenta de a cumpara" - totus ma pot recupera ca nu exagerez decat "putin" cu scuza ca imi cumpar lucruri pentru animatie, activitati cu copiii
5. uitatandu-ma in jur la noi acasa, deja s-au adunat ceva cutii, plase de diferite marimi, loc in dulap aproape ca nu mai e...trebuie sa gasesc o solutie

Ce ma deranjeaza cand vine vorba de secand hand si nu numai
  • ca "trebuie" (nimeni nu ne obliga) sa suportam mirosul, praful si inbulzeala din secandurile la kg ca sa gasesti ceva "bun" prin mormanul de haine aruncate de  populatia Europei de Vest
  • ca preturile hainelor in secandurile cu haine "mai bune" sunt destul de mari, daca ai vrea sa iti cumperi ceva nici de acolo nu ti-ai permite
  • sa nu mai vorbesc de preturile lucrurilor din malluri, unde nici nu te poti atinge de ele, ca nu-ti permite buzunarul ( aici am ceva de adaugat: cred ca noi asa am fost educati, prost, sa ne cumparam des haine, accesorii, multe si de proasta calitate, inloc sa luam mai rar, putin si de calitate mai buna)
  • nu stiu de ce am impresia ca daca la magazinele astea preturile sunt destul de mari, este ceva normal ca magazinele reale de haine sa-si creasca pretul la haine, fiind noi...si uite cum piata secand hand dicteaza cum sa creasca preturile.
  • daca ma plimb prin magazinele de haine din oras, gasesc o multime de lucruri pestrite, chinezarii cu pret mare, prea putine sunt sa imi si placa, sincer...
  • am avut ocazia sa cumpar de la mall, da, am incercat si am si cheltuit niste bani prin diferite magazine de marca....insa din pacate hainele ori au intrat la apa, ori sau largit, rezistenta lor nefiind mai lunga ( eu asa am sperat ca doar erau noi)...
  • ma deranjeaza atata marketing, din toate partile toti trag de tine sa le cumperi, sa le incerci serviciile...nu mai ai pace si liniste....de parca ai nevoie de toate tampeniile astea ce ni se "ofera pe tava" numa la promotie...
  • ma obosesc atatea promotii care de fapt sunt doar minciuni
Ce pot sa fac in acest caz, stau eu si ma intreb...

Imi aduc aminte de cand eram in liceu...Atunci au inceput sa se deschida magazinele secand hand de haine...Aveam o colega de liceu, intr-o clasa paralela care desi avea bani, prefera sa -si cumpere sigur cel putin odata pe saptamana haine din secand...In fiecare zi venea la scoala cu alte haine sau din ce in ce mai "original" si chiar creativ imbracata....Probabil  ca ne va ramane in amintire mereu pentru originaliatea ei....

Pe de alta parte, aveam o colega de clasa care prefera sa -si cumpere haine mai rar, de calitate si de marca, chiar daca erau mai scumpe...Situatia ei materiala nu era una foarte buna,  uneori, facea economii cateva luni ca sa-si permita sa-si cumpere ceea ce -si dorea...Nici nu vroia sa auda de secand hand...

Oare cum  o fi mai bine?

In magazinele astea nu cred ca poti sa te duci cu gandul ca vrei sa iti cumperi ceva anume....De obicei te duci si gasesti cu totul altceva decat ti-ai propus....

Avem nevoie de o "terapie" care sa ne educe putin in ceea ce privesc cunparaturile si nu numa la haine ma refer ci chiar si la mancare,  ca de multe ori aruncam si mancarea pentru ca ne luam prea multa....Dar cine sa ne educe cand in jurul nostru toti striga in sute de metode ca sa ne atraga spre serviciile  lor...Nu ne mai ajunge timpul sa muncim, sa ne facem bani pentru ca apoi, in doar cateva minute sa ne "scapam" de ei, ca si cand nu i-am avut nicicand.....

Chiar ar trebui sa iau mai in serios propunerea celor din "No Impact Man", sau cel putin sa ma intreb de doua ori inaite de a achizitiona un lucru, daca intradevar amnevoie de el .....

Inainte sa inchei, mi-a trecut prin minte si gandul ca daca refolosim hainele e tot un fel de ecologie, nu?
si
am gasit cateva articole legate de acest subiect  aici,    aici, aici si  aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta