Orice proces de vanzare de succes cuprinde obligatoriu doua faze
distincte care se completeaza reciproc si care alterneaza de cateva in functie
de durata procesului:
·
faza de analiza
·
faza de vanzare propriuzisa.
Ambele faze sunt la fel de importante si in functie de cum este realizat acest "mix de vanzare" rezultatele vor fi favorabile sau mai putin favorabile.
Atributele fazei de analiza:
·
targetarea pietei;
·
stabilirtea obiectivelor de vanzare;
·
analiza concurentei;
·
redimensionarea ofertei;
·
stabilirea strategiei optime de vanzare;
·
pregatirea solutiei de back-up in cazul in care prima startegie
da gres; etc.
Vanzarea propriu-zisa este momentul de interactiune directa intre cumparator si vanzator si are doua atribute esentiale:
·
incercarea de a vinde prin startegia gandita in faza de
analiza;
·
culegerea de informatii care ar putea ajuta intr-o faza de
analiza ulterioara.
Cele doua faze, in cadrul unui proces de vanzare complex, alterneaza si se pot repeta de cateva ori insa de fiecare data avand noi valente. Prin urmare, in vanzari nu trebuie pornit niciodata la drum fara a avea in minte foarte bine definite cele doua faze esentiale ale " mixului de vanzare" pentru ca sansele de reusita, pe termen lung in special, nu vor fi foarte mari. Este ca si cum ai pleca intr-o calatorie fara sa stii incotro mergi. S-ar putea sa ajungi intr-un loc care sa iti placa insa tu nu ai nici un merit pentru ca ai ajuns acolo.
…hazardul a facut totul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
părerea ta