5 lucruri de făcut ca să nu mai întârzii



5 lucruri de făcut ca să nu mai întârziiSe spune că adesea ne displace la oamenii din jurul nostru ceva ceea ce displacem sau obişnuiam să displacem chiar la noi. Nu mi-e teamă să recunosc: Displac oamenii care ajung târziu. Fie că-i vorba de o întâlnire între patru ochi sau un eveniment mare, de sute de persoane, nu pot să înţeleg întârziaţii.
Dar conştientizez că nu de mult eram la fel: doar un alt om întârziat.
Până mi-am dat seama că nu-i în regulă să ajung tâziu: nu-i în regulă faţă de mine, dar nici faţă de oamenii ce mă aşteaptă. E o dublă lipsă de respect – atât faţă de mine, cât şi faţă de cei din jur.

Dacă cineva întârzie la o întâlnire cu mine îmi transmite automat faptul că:
1. nu-i pasă prea tare de mine, ca persoană.
2. nu-i pasă prea tare despre ceea ce urmează să discutăm.
Dar există totuşi 5 lucruri pe care un om le poate face ca să nu mai întârzie. Dar asta doar după ce conştientizează că a întârzia nu este sănătos

1. Pleacă mereu mai devreme!

Propune-ţi mereu să ajungi cu 15 minute înainte de întâlnire la faţa locului. Nu vei reuşi mereu… dar să vedem partea bună: dacă reuşeşti – ai destul timp să te acomodezi, să te aşezi, să studiezi meniul şi zona, să … te pregăteşti de întâlnirea propriuzisă. Dacă totuşi, prin cine ştie ce miracol, se întâmplă ceva neaşteptat ajungi tot la timp la întâlnire. Cu o marjă de eroare de 15 minute se pot întâmpla multe – dar tu vei ajunge tot la timp.
Eu mi-am propus să ajung mereu înainte şi să citesc 2-3 pagini din cartea ce o am mereu la mine. Astfel împuşc doi iepuri deodată: ajung la timp la întâlniri şi citesc zilnic.

2. Ia-ţi marje de eroare mari… pentru că socializarea-i bună.

Dacă ai mai multe întâlniri una după alta, nu le limita la o oră sau două, mai dă-le puţin timp de “socializare”. Nu de puţine ori am simţit nevoia să mai rămân la o discuţie cu persoana cu care mă întâlnisem, dar trebuia să plec pentru că mai aveam o întâlnire programată.
Acum nu-mi mai limitez întâlnirile atât de strict. Las o marjă de eroare mare, să am timp să discut atât cât vreau şi, cel mai important, să am timp să ajung devreme la următoarea întâlnire.

3. Anulează sau reprogramează din timp întâlniri…

Este mult mai bine să reprogramezi sau să anulezi o întâlnire decât să ajungi târziu la ea!
Şi de cele mai multe ori poţi preconiza întârzierile ce urmează în ziua ta, deci nu ezita să dai un telefon şi să anulezi sau reprogramezi întâlnirea…
Dacă faptul că ajungi târziu la o întâlnire spune despre tine că eşti nepăsător sau dezorganizat, faptul că anunţi că nu mai poţi ajunge la întâlnire spune despre tine că-ţi pasă de persoana cu care te întâlneşti.

4. Nu da niciodată vina pe trafic sau alţi factori externi!

Fii serios! Niciodată nu-i vina traficului sau a altcuiva pentru faptul că TU ai întârziat. TU eşti singurul om responsabil asupra întârzierilor tale! Şi a da vina pe un factor extern te face …penibil.
Asumă-ţi orice întârziere. Zicând că traficul e de vină îmi transmiţi doar faptul că n-ai plecat la timp de acasă! Ţine minte: niciodată nu e vina factorilor externi, e mereu vina ta!

5. Time is money! – şi aşa şi este!

Să zicem că eşti în întârziere… ce faci? Iei un taxi sau continui drumul pe jos sau cu tramvaiul? Îţi zic eu: IEI UN TAXI!
Pentru că timpul omului care te aşteaptă înseamnă BANI! Deci e foarte-foarte normal să dai bani unui taximetrist ca să ajungi cât mai repede la întâlnirea la care deja ai întârziat! Nu ezita niciodată să dai bani ca să ajungi la timp la o întâlnire. Întârzierile spun multe despre tine…

BONUS: 6. Dacă tot eşti în întârziere, măcar anunţă-mă…

Nu mă lăsa pe mine să te sun când oberv că nu ai ajuns după sfertul academic. Imediat ce ai realizat că te voi aştepta (chiar şi 5 minute), anunţă-mă telefonic! E foarte-foarte important ca să nu trag vreo concluzie greşită despre tine. :)

Vă doresc întârzieri cât mai rare!

sursa motivonti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta