Tiramisu, prăjitură de origine italiană

Ieri am sărbătorit Sfântul Dumitru. De fapt m-am conformat. La noi în familie, din păcate nu am fost obijnuite cu sărbătorirea sărbătorilor onomastice. Mare păcat. Uite, acum, nu ştim să apreciem adevărata lor valoare. Suntem tari ca pietrele de fiecare dată când o asfel de sărbătoare are loc. Cine ştie, poate o să reuşim să ne facem un obicei frumos din a petrece în asfel de zile cu cei dragi....Mi-ar place. De ieri am început ... Am început cu un Tiramisu.

Timp de preparare: 40 min

Ingrediente:
500 g pişcoturi, 500 g cremă Mascarpone sau brânză dulce, 4 ouă, 150 g zahăr, 10 linguri lichior Amaretto, 4 ceşti de cafea pregătită foarte concentrat şi amesctecată cu zahăr, 10 g gelatină praf, cacao pentru presărat deasupra şi puţină scorţişoară.

Mod de preparare: Gălbenuşurile se bat spumă cu zahărul, se adaugă Mascarpone sau brânza, lichiorul şi gelatina. Se bat până devine o cremă spumoasă. Albuşurile se bat spumă şi apoi se amestecă cu crema obţinută anterior. În cafeaua răcită în prealabil se trec pişcoturile, unul câte unul, dar foarte puţin, după care se aşează pe tava unde dorim să facem tiramisu. Pe aceaşta punem un strat de cremă, un şir de pişcoturi; se aşează apoi jumătate din cremă, apoi încă un rând de pişcoturi şi iar cremă. Se dă la frigider 3 ore după care se presară cu cacao pe deasupra.

Poftă bună!

Un comentariu:

părerea ta